How to..

How to : kwasten schoonmaken met MAC brush cleanser

Vandaag heb ik een "how to" artikel, ik ga laten zien en vertellen 
hoe je kwasten het best kunt schoonmaken. En met welk product. 

Kwasten schoonmaken is heel erg belangrijk, want er zitten
veel bacteriën in. Vooral in de kwasten die je op je gezicht 
gebruikt. Ik doe het zelf eigenlijks ook niet vaak genoeg..
Ik heb zelf al meerdere kwastenreinigers gehad, 
maar de brush cleanser van MAC is toch wel 
echt mijn favoriet!

IMG_0323

Ik ga bij 5 kwasten het verschil laten zien hoe ze er van te
voren uitzien, en hoe ze erna er uit komen te zien. 


IMG_0325

Dit zijn mijn kwasten voor het schoonmaken, ze zijn erg "vies". 
Vooral mijn foundation kwast is erg vies, er zit veel foundation in.

IMG_0327

Ik begin met de brush cleanser op de tissue te doen. Maar je moet wel 
snel werken want er zit alcohol in, en daardoor droogt het ook snel op.
De alcohol ruik je helaas wel, niet heel sterk. Maar ik vind het wel een 
beetje een min puntje.

Ik ga met de kwasten over de tissue, het gaat er makkelijk vanaf. 
En de kwasten drogen snel, alleen als je er water bij gebruikt dan 
droogt het minder snel. 
Ik heb ook water moeten gebruiken voor mijn foundation kwast omdat ik
die anders niet schoon kreeg. De beste tip is dan om hem in een glas of
beker warm water neer te zetten. En dan even 15 minuten te laten zitten. 
En dan over een tissue uitstrijken. Dan gaat als het goed alles eraf.

IMG_0335

Dit zijn mijn kwasten na het schoonmaken, de bovenkant van mijn 
Real Techniques kwasten zijn weer mooi wit. 
Alleen de bovenkant van mijn foundation kwast krijg 
ik niet meer mooi wit. Maar die heb ik al heel lang. 

Ik ben erg tevreden over de MAC brush cleanser, alleen zijn er 
wel wat nadelen en voordelen aan de brush cleanser. 

Nadelen : 
- alcohol geur, de kwasten blijven er naar ruiken 
- de rare opening die de cleanser heeft, het is heel apart. 

IMG_0326
Voordelen : 
- De cleanser maakt de kwasten goed schoon 
- Droogt snel op, de kwasten blijven niet lang nat. 
Dus je kunt de kwasten bijna gelijk weer gebruiken 
- De kwasten zijn snel schoon te maken, je hoeft maar een paar keer 
over de tissue met de cleanser heen en ze zijn al schoon. 
Maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe vies de kwasten zijn. 

De MAC brush cleanser is te koop bij de MAC counter en is €11,00. 

Ik vind de brush cleanser een goed product, en zal het zeker aanraden!

Liefs, Rianne
Geef een reactie

